President 2023-24

onsdag 6 juli 2022

Det är med glädje jag tackar för förtroendet att under året 2023-24 få vara presidentför Rättvik RC.
Rotary är en organisation för samhällsengagerade personer med olika yrkesbakgrund, kön, ålder, religion och etnisk tillhörighet, som gör humanitära insatser och arbetar för att främja samförstånd, goodwill och fred i världen.
Som president i Rättviks RC vill jag verka för:
1) Ha full koll på årsschema som är rekommenderat månad för månad samt leda styrelsearbetet.
2) Inspirera till att visa att vi finns och spåna in sammanhang somm är lämpliga att synas på, där vi informerar om vår verksamhet.
3) Medlemsvärvning - varje medlem drar sitt strå till stacken genom att föreslå en ny medlem. Medelåldern är nu hög. Helst yngre kvinnor och män så att det blir en bra blandning av åldrar och kön. Vi skall måna oss om de nya medlemmarna så att de känner sig sedda och välkomna.
4) Inspirera till att vi fortsätter arbeta på den goda väg som vi redan är inne på. Ett stort tack till Programkommitténs omväxlande och intressanta programarbete
5) Inspirera till att vi fortsatt har kul och trivs tillsammans samt lyssnar in förslag från medlemmarna och fortsätter med de öppna föredragen där allmänheten inbjudes att delta.

Sigfrid Runbäck juli 2023.
President